in

Worm nestelt zich in amandelen van vrouw na eten van sushi

Een 25-jarige vrouw uit Tokio schrok zich een hoedje toen ze deze week een bezoek bracht aan de dokter vanwege keelpijn. Die pijn was niet afkomstig van een griepje, maar van een levende worm die zich genesteld had in een van haar amandelen. Het beestje was zo’n 38 millimeter lang. De oorzaak: een stevige portie sushi.

Dokters van het St. Luke’s International ziekenhuis in de Japanse hoofdstad verwijderden de onaangekondigde bezoeker uit de keel van de vrouw met een pincet. Uit een wetenschappelijke studie van het Amerikaanse blad Tropical Medicine and Hygiene blijkt dat het beestje aanwezig kan zijn in rauw vlees of rauwe vis zoals sashimi en sushi. De 25-jarige vrouw had vijf dagen voor het verwijderen van het beestje sushi gegeten.

Lees ook  Moeder verliest strijd tegen coronavirus – dagen later vecht ook haar zoon voor zijn leven

Stijgende populariteit sushi en sashimi
Onderzoekers waarschuwen voor een stijging van infecties met parasieten door de populariteit van sushi en sashimi. Twee jaar geleden kreeg een 34-jarige Japanse man hetzelfde probleem na het eten van een rauwe maaltijd. ,,Hij herstelde volledig, maar het blijft opletten”, volgens de wetenschappelijke studie. Het goede nieuws: de worm is niet dodelijk.

Lees ook  Genieten! Dochter van Frank de Boer deelt heerlijke strandfoto’s:

Na het verwijderen van het ongedierte verdwenen de symptomen als sneeuw voor de zon. De vrouw zal volgende keer twee keer nadenken voordat ze een verse portie vis bestelt.

Baby in baarmoeder besmet met coronavirus

Man mijdt controle 27 jaar lang, tandarts doet bizarre ontdekking