in

Vader overlijdt bijna aan bloedvergiftiging door nagelbijten

Luke Hanoman, vader van twee zoontjes, overleed bijna aan een bloedvergiftiging door het bijten van zijn nagels.

Hij begon zich niet lekker te voelen nadat hij een stukje huid aan de zijkant van zijn nagel weg beet, bericht The Mirror.

Een week lang had de 28-jarige man griepachtige symptomen, maar geen enkel besef van de infectie die in zijn lichaam aanwezig was.

Toen hij uiteindelijk naar het ziekenhuis werd gebracht moest hij vier dagen lang de hele tijd in de gaten gehouden worden en vertelden ze hem dat hij geluk had nog te leven!

Luke herstelde gelukkig helemaal en probeert nu andere mensen bewust te maken van de symptomen van bloedvergiftiging.

Aan de krant vertelde hij: “Ik beet mijn nagels de hele tijd. Het was een nerveuze tik. En op een dag beet ik een stukje huid weg aan de zijkant van mijn nagel. Het deed een beetje pijn, maar verder besteed ik er geen aandacht aan.”

Lees ook  Bejaarde man kan boodschappen niet betalen nadat hij briefje van $100 verliest. Dan rinkelt de telefoon.

Tijdens het werk kreeg hij koude rillingen, begon te bibberen en kreeg het daarna erg warm. Toen begon zijn vinger te zwellen.

Luke, die twee zoontjes van zes en vijf jaar oud heeft, ging vrijdag naar huis en wilde het weekeinde profiteren om uit te rusten.

Zijn moeder kwam op visite en wantrouwde de situatie. Ze liet hem 112 bellen waar hij te horen kreeg zo snel mogelijk naar de spoedeisende hulp te gaan voordat het te laat was.

Lees ook  Moeder van tweeling die overleed in auto VS: 'Ik hou nog steeds van mijn man'

Bij het ziekenhuis constateerden ze dat Luke rode strepen op zijn lichaam had en een extreem hoge lichaamstemperatuur.

Bloedvergiftiging kan een dodelijke afloop hebben. Het is een reactie van het immuunsysteem op een infectie. Patiënten moeten zo snel mogelijk worden behandeld in een ziekenhuis, anders kunnen de gevolgen verschrikkelijk zijn.

Afgelopen juli bracht de man vier dagen in het ziekenhuis door, waar hij met antibiotica werd behandeld. Hij vertelde: “Toen ik me beter voelde vertelden ze me dat ik geluk had om in leven te zijn.”

Gelukkig werd Luke op tijd behandeld en liep het verhaal goed af! Zijn voorbeeld laat zien dat bloedvergiftiging op elke leeftijd kan voorkomen en we goed moeten opletten op mogelijke symptomen!

Prairiehond was bijna verdronken in een zwembad, maar deze man redt het dier op het nippertje

Hond op sterven na dood langs rivier nadat ze dagenlang in de modder gevangen zat. Dan hoort broer haar noodkreten.