in

Ouders zijn woedend over de nieuwe controversiële beslissing van luchtvaartmaatschappij

Laten we eerlijk zijn, niemand wil naast een huilend kind zitten tijdens een lange vlucht. Hoewel we misschien sympathie kunnen tonen voor hun ongemak, kunnen we gerust stellen dat we toch allemaal de voorkeur geven aan een rustige en stille reis. Vanwege dit probleem, heeft deze baanbrekende vliegtuigmaatschappij de gedurfde beslissing genomen om een “kindervrije- zone” in te richten. Klinkt dat misschien enigszins discriminerend? Als je dat denkt, ben je niet de enige!IndiGo, een budget luchtvaartmaatschappij in India, is de eerste grote luchtvaartmaatschappij die een dergelijke regel heeft ingevoerd. Een gebied met in totaal 8 rijen stoelen, wordt nu de Quiet Zone (stiltezone) genoemd, een zone waar reizigers geen stoel mogen boeken voor kinderen onder de 12 jaar.
Deze zitplaatsen worden aangeduid als “premium rijen” en beschikken over meer beenruimte en voorzieningen dan de standaard stoelen.

Maar dat is toch niet eerlijk!?

Als ouder ben je het hier misschien absoluut niet mee eens!

Alle mama’s en papa’s onder ons zijn intussen de boze blikken van anderen wel gewend, wanneer we met ons kind door de smalle gangpaden van het vliegtuig lopen, maar hiermee sla je volgens mij als luchtvaartmaatschappij de plank goed mis, zeker als je bedenkt dat luchtvaartmaatschappijen zoals JetBlue onlangs publieke steun hebben ontvangen omdat zij zichzelf als “familievriendelijke” luchtvaartmaatschappijen bestempelen.

Lees ook  Amerikaanse p*rnoactrice 'Aubrey Gold' (23) blijkt meesterbrein achter moord op vriend

In een interview met de Hindustan Times benoemt Anshuman Sinha ook het terechte punt dat IndiGo zelf lucratieve winst misloopt, door geen duurdere stoelen te verkopen aan kinderen. Zij vindt het beleid discriminerend en geeft aan dat “dit inhoudt dat je niet om meer beenruimte kunt vragen wanneer je reist met kinderen,” terwijl dit een luxe is waarvoor toch redelijk wat ouders bereid zijn meer te betalen tijdens een lange vlucht!

Sinha maakt ook nog een goed punt door te zeggen dat “het duidelijk is dat de luchtvaartmaatschappij niet wil dat kinderen, reizigers die extra betalen voor hun stoel, tot last zijn. Maar waarom worden kinderen dan wel in de nabijgelegen rijen toegelaten?”

Het is goed mogelijk dat een premium passagier last krijgt van een huilende baby, ook al zit de baby meerdere rijen van de passagier vandaan!

Lees ook  Bizarre onthulling: “Deze Temptation-deelnemer valt eigenlijk op mannen”

Maar misschien hebben ze wel degelijk een punt …

In een onderzoek over het onderwerp luchtvaartreizen met het gezin, werd vastgesteld dat 70 procent van de passagiers het eens is met het toepassen van beperkingen voor het reizen met kinderen, en 35 procent daadwerkelijk bereid is om meer te betalen om geen huilende kinderen aan te hoeven horen tijdens de vlucht.

Zelfs Rob Law, de uitvinder van de Trunki, een speciale koffer die gemaakt is om kinderen tijdens vliegreizen te ondersteunen, vertelde aan The Mirror dat hij niet vindt dat het “een slecht besluit is.” Hij voegde daar verder aan toe dat “het niet zo’n slecht idee is, aangezien we aan alle behoeften moeten denken. En iedereen heeft andere reisbehoeften.”

Wat vind jij van IndiGo’s standpunt over familiereizen? Heb jij ooit een slechte ervaring gehad met een kind tijdens een vlucht? Of ben je misschien een ouder die het wel eens is met de keuze van de luchtvaartmaatschappij? Laat het ons weten in onderstaand reactieveld!

Nieuwe kleding gekocht? DIT is waarom je ze direct moet wassen voordat je ze draagt!

Dit is de REDEN waarom prins George geen beste vriendje mag hebben