in

Op 63-jarige leeftijd was ze de helft van haar lichaamsgewicht afgevallen met deze 7 simpele tips

Naarmate we ouder worden, hebben velen van ons de neiging om ons wat te laten gaan. We doen minder aan lichaamsbeweging, en naarmate het energieverbruik van het lichaam afneemt, wordt de taille vaak wat groter.

Toen Diane 59 was, verhuisde ze naar Oakhurst, Californië, en met gemengde gevoelens ontdekte ze dat deze omgeving meer mogelijkheden had voor buitenactiviteiten. Wandelpaden, fietspaden en een prachtig klimaat, perfect om veel tijd buiten te spenderen. Maar Diana had één probleem dat haar tegenhield.

In de loop der jaren had ze al een aantal keren geprobeerd een dieet te volgen, maar had altijd gefaald, met een gewicht van meer dan 180 kg. Met dat gewicht had ze moeite om te bewegen en aan lichaamsbeweging doen was onmogelijk.

– Ik voelde me wanhopig en depressief door mijn gewicht, ik was helemaal niet actief en ik kon niet doen van wat ik wilde doen, zo vertelt ze tegen Today.

Maar toen was het alsof alles in een oogwenk veranderde.

Diane zat naar het tv-programma Castle te kijken toen ze plotseling iets zag die alles veranderde. “Een van de artsen vertelde de hoofdarts dat ze haar dromen moet volgen. Hij wees naar het lichaam en zei: ‘Al die mensen hadden dromen, maar hun tijd raakte op, dus laat het je niet gebeuren.’ Het was als een wekker – ik had ook veel dromen en ik wilde ze nog realiseren.”

Lees ook  Grap bij slaapfeestje laat tiener schreeuwen van de pijn

Op dat moment besloot ze tot actie over te gaan – en ze s ondertussen meer dan 100 kg afgevallen. In een interview met Today heeft ze zeven tips gedeeld, waarvan zij gelooft dat dit de sleutel tot haar succes is geweest.

1. Begin nu

Duw het niet naar de toekomst. “Niemand wordt jonger, en hoe jonger je bent, hoe makkelijker het is. Ik begon aan 59, wat bewijst dat iedereen het kan. Waarom een half jaar wachten? Begin vandaag!”

2. Breng kleine veranderingen aan in je levensstijl

Diane gaat ermee akkoord dat het moeilijk is in het begin. In het begin was het moeilijk om zelfs maar naar de brievenbus wandelen en ze voelde zich ongemakkelijk op haar benen. Maar toen begon het makkelijker te worden, en kon ze langere wandelingen maken. Uiteindelijk kan ze nu ook andere activiteiten doen.

Lees ook  Voormalig GTST-actrice Robin Martens deelt pikante foto met fans

3. Zoek een ondersteuningsnetwerk

Zoek iemand die je onderweg kan ondersteunen. Iemand die je verantwoordelijk kan houden en waar je ondersteuning kunt krijgen als het moeilijk gaat. Er zijn groepen die je kunt vinden die je zullen helpen, of waarom niet je eigen groep starten?

4. Probeer iets nieuws te eten

“Ik heb geleerd om vis te eten. Ik vond het vroeger niet lekker, maar ik kocht een stoomkoker die me hielp om het zonder vet te koken en ik het kon me toen wel smaken.”

5. Ga niet voor een “dieet”

In plaats van te starten met het klassieke dieet, probeerde ze slechts kleine veranderingen in haar levensstijl aan te brengen. Ze begon meer groenten te eten, en minder junk food.

6. Vecht verder

Je zult obstakels tegenkomen en het zal moeilijk worden, maar de sleutel is om niet op te geven.

7. Ga van maaltijd tot maaltijd

“Gezond blijven is een constante beslissing, elke dag.” Neem één beslissing per keer en probeer altijd de beste beslissing te nemen, hier en nu. Dit zijn de kleine beslissingen die elke dag leiden tot succes op de lange termijn.

Fotograaf neemt een ongelooflijke foto van een zwerm spreeuwen in vogelvlucht tijdens zonsondergang

Oude hond krijgt kerstgeschenkje: Zie zijn reactie wanneer hij ziet wat er in beweegt