in

Hoe je heupzenuw pijn en rugpijn stopt met slechts een tennisbal

Helaas lijden miljoenen mensen over de hele wereld aan sciatische zenuwpijn en rugpijn. Elke dag strijden mensen ertegen om normale taken uit te kunnen voeren.

Er wordt geschat dat bijna 80% van alle mensen wordt geplaagd door een vorm van rugpijn. Als je je rugpijn met succes wilt behandelen, moet je je bewust zijn van de ware reden en bron van de pijn.

De meerderheid van de lage rugpijn wordt meestal dagen of mogelijk zelfs weken geactiveerd voordat de eerste symptomen verschijnen. Dit is de reden waarom zoveel mensen problemen hebben met het bepalen van de hoofdoorzaak van hun problemen.

De meest voorkomende oorzaken van chronische rugpijn zijn ongevallen en sportblessures. Inactiviteit, obesitas en een slechte houding spelen ook een grote rol in de meeste gevallen van rugpijn.

Typische rugpijn lost zich meestal vanzelf op in ongeveer een maand, maar er zijn veel dingen die je kunt doen om het herstelproces te versnellen.

De volgende video is bijvoorbeeld een geweldige bron voor het natuurlijk behandelen van je heuppijn thuis, zonder pijnstillers.

Op het moment dat je pijn opmerkt, probeer je te ontspannen en breng je ijs aan op de bron van de pijn.

Veel mensen hebben laten weten dat acupunctuur of chiropractische zorg heel goed werkt. Er zijn ook enkele ontstekingsremmende kruiden die je kunt proberen, zoals gember, curcumine en Boswellia.

Symptomen kunnen drastisch worden verlicht met behulp van rekken, met name door het uitvoeren van rekoefeningen zoals duivormen, piriformisrek, zittende heupstrek en zelf-triggerpointtherapie met een tennisbal of schuimroller.

Het masseren van je eigen lichaam met een tennisbal is de laatste tijd enorm populair geworden. Sciatica-patiënten beweren dat het de perfecte manier is om hun pijnlijke symptomen te verlichten.

LEES OOK!
Wesley Sneijder neemt het op voor Yolanthe.

Health Ambition schrijft over de voordelen die het biedt:

“Tennisbaltherapie omvat de voordelen van massage, acupressuur en reflexologie. Het gebruik van de tennisballentactiek kan helpen de spierspanning te verlichten en pijnlijke spieren te kalmeren.

Als het om sciatische pijn gaat, concentreert de tennisbal zich op je piriformis-spier die zeer dicht bij je heupzenuw ligt.

Het gewicht van je lichaam op de kleine tennisbal maakt het mogelijk om bepaalde delen van je spieren direct aan te wijzen. Het indrukken van dit pijnpunt zorgt ervoor dat de spier ontspant en loslaat.

Het kan een enigszins pijnlijk maar bevredigend proces zijn. Het is net zoiets als wanneer je een schoudermassage krijgt en je ineenkrimpt omdat het zo veel pijn doet.

Het grootste deel van de tennisbaltherapie, afgezien van de pijnverlichting, is dat het goedkoop, gemakkelijk en comfortabel is en in je eigen huis. ”

“Eerste stap: ga op de tennisbal liggen en vind de pijnlijke plek in de bilspieren.

2e stap. Plaats de bal op die locatie.

3e stap. Ontspan of rol je lichaam op en neer in de bal.

De tennisbal “drukt en behandelt triggerpoints in de piriformis-spier, vermindert de spierspanning en -stijfheid, verbetert de mobiliteit en verbetert de bloedcirculatie naar het gebied.”

Houd deze positie 30-60 seconden vast of tot je een significante vermindering van pijn bemerkt. Ga naar de volgende pijnlijke plek. De totale tijd die aan deze oefening wordt besteed, moet tussen de vijf en tien minuten zijn. ‘

Ischias kan met succes worden verlicht met behulp van verschillende alternatieve behandelingen, zoals:

    • Acupunctuur – het verlicht met succes de symptomen van ischias
      Yoga- het kalmeert de pijn en symptomen van ischias in een zeer korte tijd
    • Triggerpuntmassage houdt de toepassing in van stevige druk op punten op de piriformis, spieren in de onderrug en bilspieren
    • Chiropractische zorg, minstens drie keer per week
    • Topische preparaten zoals anti-inflammatoire oliën en smeersels kunnen de pijn verlichten wanneer toegepast op het pijnlijke gebied
    • Pilates- Het verlaagt het risico op blessures, kalmeert pijn en verbetert de balans van het lichaam
    • Bovendien moet je een goede lichaamshouding handhaven om pijn in veel lichaamsdelen te voorkomen. Het is ook erg belangrijk om te voorkomen dat je langer dan een uur gaat zitten.
LEES OOK!
Vrouw bevalt van baby van broer nadat ze zwanger werd met sperma van zijn partner.

Nuttige tips voor het voorkomen van rugpijn

  • Rugpijn voorkomen is veel gemakkelijker dan het behandelen ervan, dus volg deze tips om een ​​pijnvrij leven te garanderen:
  • Om de spieren van de wervelkolom te versterken en uw flexibiliteit en balans te vergroten, moet u minstens twee keer per week trainen. Probeer yoga- en foundationtrainingsoefeningen.
  • Let op je houding, en ga niet uren zitten. Sta bij het opstaan ​​gelijkmatig op beide benen en buig niet over.
  • Drink overdag veel water.
  • Optimaliseer de niveaus van vitamine D en K2 in uw lichaam.
  • Slaap lekker en let op de slaaphouding. Slaap op de zijkant en strek altijd uit voordat je naar bed gaat.
  • Probeer een aantal effectieve mind-body-technieken om stress te bestrijden en psychologische factoren aan te pakken.
  • Vermijd roken omdat het de bloedtoevoer naar de onderste wervelkolom verlaagt en de degeneratie van de spinale schijven bevordert.

Als je deze oefeningen nuttig vond of als je iemand kent die last heeft van rugpijn, vergeet dan niet om dit artikel met je familie en vrienden op Facebook te DELEN!

Waarschuwing: Als je deze 3 woorden aan de telefoon hoort, hang dan onmiddellijk op!

5-jarig jongetje beweerd dat hij herinneringen heeft van een vrouw die 13 jaar geleden overleden is