in

Heb jij ’s nachts ook weleens van die pijnlijke kramp in je benen? HIER komt het door!

Zo vervelend, die nachtelijke kramp in je been!

Het is voor velen herkenbaar: nachtelijke krampen in je benen als je dacht lekker te slapen. Het zijn pijnlijke samentrekkingen van je spieren die zo vervelend zijn dat je er wakker van wordt, een kwaal die het meest voorkomt bij mensen boven de 40 jaar.

De kramp wordt veroorzaakt doordat alle spiervezels van een bepaalde spier of spiergroep opeens tegelijkertijd samentrekken, wat eigenlijk niet de bedoeling is. De spieren krimpen bij deze samentrekking met volle kracht ineen, waardoor een stekende kramppijn ontstaat.

Deze verkramping kan er bovendien voor zorgen dat ledematen ongecontroleerd bewegen en pijnlijk samentrekken. In de meeste gevallen treft de pijn je in de kuit, maar ook je voeten en dijen zijn mogelijke plekken. Je kan niet meer slapen en de pijn kan secondelang, soms minutenlang aanhouden. Zelfs al trekt de pijn weg, je voelt ’s morgens vaak nog de sporen van je nachtelijke krampen.

Lees ook  Hond ziet dierenarts die hem behandelde voor het eerst terug en herkent hem meteen

Mogelijke oorzaken van beenkrampen:

  • slechte zithouding
  • lang zitten
  • zwangerschap
  • bepaalde lichaamsoefeningen
  • veel op betonnen vloeren staan
  • overmatig alcoholgebruik
  • te weinig drinken

Maar wat doe je er nu aan?

  • leg warme doeken op de pijnlijke plek(ken)
  • consumeer meer magnesium en potassium
  • doe lichaamsoefeningen in het water om je spieren te versterken
  • eet paardenkastanjes voor betere bloedcirculatie
  • draag ergonomische schoenen
  • neem een warm bad voor je gaat slapen
  • stretch voor je gaat slapen
  • drink voldoende
Lees ook  Vrouw in Wegmisbruikers wil niet op beeld – Wat ze dan doet is ongelofelijk…

Nog een effectieve truc om die nare beenkrampen te lijf te gaan: Ga op de grond zitten en steek je benen recht voor je uit. Beweeg je voeten zodat je tenen naar je knieën wijzen. Grijp je voeten vervolgens vast en trek zachtjes om je kuiten nog beter te kunnen stretchen. Sta rustig op en schud je benen vervolgens om de circulatie te stimuleren. Wrijf over de pijnlijke zones in een cirkelvormige beweging. Je zal zien dat de kramp meteen minder wordt!

Uren na overlijden te vroeg geboren zoontje scoort speler een touchdown

Gewonde puppy voor dood achtergelaten op drukke snelweg. Wanneer een redder dichterbij komt, breekt zijn hart.