in

Drie mensen overleden na drinken handgel

Drie mensen zijn in de Amerikaanse staat New Mexico overleden nadat ze antibacteriële handgel hebben gedronken. Een iemand raakte permanent blind, drie anderen liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Een methanolvergiftiging is de oorzaak. Voor de coronapandemie was de gel verboden in de meeste gevangenissen in Amerika.

Lees ook  De dochter van Patricia Paay laat niets meer aan je verbeelding over:

Het middel wordt gebruikt om dronken te raken, omdat er een sterke concentratie alcohol in zit. Maar nu het coronavirus heeft toegeslagen, gebruiken de gevangenissen het middel weer om de strijd aan te gaan.

Overigens is het niet duidelijk onder welke omstandigheden het drietal is overleden. „Er is een tegengif maar hoe eerder iemand behandeld wordt voor de vergiftiging hoe groter de kans op herstel”, aldus Kathy Kunkel van het ministerie van Volksgezondheid van de staat New Mexico.

Lees ook  Vastberaden wandelaars redden hond die zes weken lang alleen op een berg moest overleven

Mensen die het middel innemen kunnen ook onder meer beroertes krijgen, in coma raken of permanente schade oplopen aan de zenuwen.

Man filmt stiekem dochter (19) van ex-vriendin onder de douche in Apeldoorn

Zo zou OG3NE-Lisa eruit zien als man