in

De jongen sterft bijna na het eten van de zelfgemaakte hamburger van zijn moeder – nu waarschuwt ze anderen

De Fiore-familie genoot van een mooie zomeravond en besloot de barbecue aan te steken en hamburgers te maken voor het avondeten.

Maar voordat ze het wisten, kreeg het een vreselijke wending.

De zesjarige Anthony begon zijn hamburger te eten en binnen enkele minuten was hij ernstig ziek.

Anthony’s moeder haastte hem naar de spoedafdeling van het ziekenhuis en wat de artsen in de maag van de jongen vonden, zorgde ervoor dat ze wit werd.

Nu waarschuwt ze andere ouders zodat het nooit meer gebeurt.

“Het voelde als een naald”, vertelde Anthony het Canadese radiostation CBC.

Toen de zesjarige plotseling ziek werd, bracht zijn moeder hem naar het plaatselijke ziekenhuis, waar artsen ontdekten dat hij een draad had ingeslikt van een metalen borstel.

De borstels zijn gebruikelijk voor het schoonmaken van grills en de meeste families met barbecues hebben er waarschijnlijk een.

“We wisten dat er iets mis was, en hij had extreme pijn, omdat hij huilde,” zei Anthony’s moeder Nadia. “Vanaf het moment dat we gingen eten tot de tijd dat hij geopereerd werd, was het ongeveer 12 uur, omdat onze reis begon in het plaatselijke ziekenhuis, en toen werden we naar Sick Kids gebracht.”

Lees ook  Baby wordt geboren door keizersnede – dan vertelt vader iets wat de dokters sprakeloos maakt

De artsen in het eerste ziekenhuis hadden geen manier om de gevaarlijke, dunne metalen draad uit de keel van de jongen te verwijderen.

Specialisten in het kinderziekenhuis konden uiteindelijk de draad in Anthony’s keel verwijderen door een geavanceerde operatie uit te voeren.

Het belangrijkste was toen dat Anthony geen infectie ontwikkelde door eventuele bacteriën op de draad.

Blijkbaar was het niet de eerste keer dat de chirurgen het probleem tegenkwamen, schrijft de CBC.

Verschillende andere patiënten waren in het ziekenhuis opgenomen om draden van barbecueborstels uit hun keel te verwijderen.

“Ongeveer een jaar geleden had ik een patiënt die er bijna aan stierf”, zegt dokter Aziz Benbrahim. “Hij had een draad ingeslikt van een grillborstel en hij was twee weken ziek.”

Duff Dixon, werkzaam bij barbecuebedrijf Barbecue World, zegt dat je je borstels moet vervangen zodra ze slijtage vertonen.

Het is ook het beste om borstels te gebruiken die op een metalen plaat zijn bevestigd, in plaats van op een houten of plastic, die meestal minder veilig zijn.

Lees ook  Na tien jaar kwam hij erachter dat zijn vrouw meerdere affaires had: “Ze deelde veel meer dan alleen haar lichaam”

Volgens Dixon bestaat dit probleem al zolang metaalbarrierborstels worden gebruikt.

Laat de metalen borstel liggen – en doe dit in plaats daarvan

Het veiligste is om metalen barbecueborstels te laten liggen.

Er zijn verschillende andere manieren om barbecueroosters schoon te maken zonder borstels te gebruiken. Sommige mensen vuren hun barbecue op en laten het restant van hun grill branden; anderen wrijven hun grill met een rauwe aardappel of ui. Weer anderen gebruiken aluminiumfolie om het vuil weg te boenen.

Anthony’s moeder, Nadia, zegt dat ze het verhaal van haar zoon openbaar heeft gemaakt om andere families te waarschuwen voor de risico’s van barbecueborstels, zodat ze in de toekomst hetzelfde lot kunnen vermijden.

“Ik hoop dat deze borstels uit de schappen worden verwijderd, zodat ze worden verbannen,” zei ze.

De familie heeft sinds het incident geen barbecues meer gehad en Nadia zegt dat de kleine Anthony nog steeds bang is om iets van de grill te eten.

Hopelijk komt Anthony snel over angst heen, maar laten we tot die tijd dit verhaal delen, zodat meer mensen over dit gemeenschappelijke huishoudelijk gevaar leren.

Doodsbange vrouw geeft geheim briefje aan kassiere – wanneer zij de woorden leest, lopen de rillingen langs haar rug

Gewapende overvaller Albert Heijn treft net de verkeerde en wordt snel overmeesterd