in

Albert Heijn wint met ‘buik-billen-bonus’ prijs voor irritantste reclame van 2017

Albert Heijn wint met ‘buik-billen-bonus’ prijs voor irritantste reclame van 2017

In de ‘billen-buik-bonus-reclame’ doet een fitnessinstructeur oefeningen in de Albert Heijn. © YouTube Appie Today

De Albert Heijn heeft de Loden Leeuw gewonnen voor de buik-billen-bonusfilmpjes. In de categorie ‘irritantste BN’er’ won Ali B met de commercial voor Yarden.

Albert Heijn won de prijs voor de meest irritante reclame met 50 procent van de stemmen. In totaal hebben er meer dan 57.000 mensen gestemd, zo maakte tv-programma Radar bekend.

De reclame verwijst met een knipoog naar de zogenoemde ‘bbb-training’: buik, billen, benen, waarmee mensen een straf lijf willen krijgen. In het spotje is een fitnesinstructeur te zien die met een zwoele blik oefeningen doet met pakken wasmiddel.

Lees ook  Ze zien een hond elke dag een stoel dragen – de reden waarom doet wereldwijd de harten smelten.

Op de nominatie van de Loden Leeuw reageerde Albert Heijn vorige week met een filmpje waarin dezelfde instructeur mensen oproept om te gaan stemmen. De instructeur heeft de prijs ook in ontvangst genomen. “Ik ben een sportman, ik wil natuurlijk wel winnen”, zei hij daarbij.

Twijfelachtig

Ook Ali B ontving de twijfelachtige prijs: hij is uitgeroepen tot de ‘irritantste Bn’er in een reclamespotje’. In het filmpje van uitvaartorganisatie Yarden vertelt de BN’er zijn persoonlijke verhaal over afscheid en dood. Hij praat over de laatste dagen van zijn vader. “De dood laat zien wat belangrijk is in het leven.”

Lees ook  Deze vrouw was nét bevallen van een kindje toen ze een schokkende ontdekking deed... Bizar dit!

De Loden Leeuw is een prijs die elk jaar wordt uitgereikt in het consumentenprogramma Radar. Afgelopen zaterdag werd de Loden Radioleeuw al uitgereikt. Fabrikant Geberit won de prijs voor de reclame ‘Stank hoeft niet te stinken’.

En nee, daar was het bedrijf niet per se heel blij mee. “We hadden niet als doel de Loden Radioleeuw te willen winnen.”

Bekijk de ‘irritantste reclame’ en de ‘irritantste BN’er’ hier:

Heftig! Floortje Dessing zit vast in een kelder in Jemen: ‘Er staat een tank voor de deur’

Deze jonge vrouw reageert op de kwetsende commentaar van de juwelier op haar verlovingsringen van $130