in

13 simpele manieren om in 2 weken een paar kilo af te vallen

Stress op het werk, slecht slapen en junkfood dragen niet bij aan de perfecte lichaamsvorm en maken de dingen alleen maar erger. In september is het nog moeilijker om goede eet- en leefpatronen te volgen en we kunnen er gewoon niets aan doen om iets smakelijks te eten. Maar afvallen gaat niet altijd over strikte diëten en vermoeiende trainingen: er zijn veel trucs die je helpen om overtollig gewicht te verliezen in slechts 2 weken.

Lekkerleven probeert altijd dingen te vinden die ons leven gemakkelijker kunnen maken en we zijn klaar om 13 tips te delen die je kunnen helpen overtollig buikvet kwijt te raken waar de meeste mensen niet eens van weten.

13. Wordt eerder wakker.

Laat een paar extra uren in je bed er niet voor zorgen dat je niet fit bent. Als je voldoende slaapt, verbetert je stofwisseling, maar als je te veel slaapt, kun je je lichaam schaden. Wetenschappers hebben ontdekt dat mensen die 8-9 uur slapen en wakker worden na 10:45 uur, 250 calorieën meer eten dan vroege vogels. En bovendien verlangen ze meestal naar meer zout, zoet en vetrijk voedsel.

12. Poets je tanden vaker.

Een tandenborstel reinigt niet alleen je tanden, maar het helpt je ook te vechten tegen overgewicht als je het overdag gebruikt. Meer dan 14.000 mensen namen deel aan onderzoek waaruit bleek dat er een verband bestaat tussen tandenpoetsen en afvallen. Tandpasta verwijdert voedselresten en het stopt de communicatie met onze receptoren – onze hersenen ontvangen een signaal dat zegt: “de lunch is voorbij.”

11. Lach meer.

Dit is geen grap: oprecht gelach gebruikt ongeveer dezelfde energie als lopen, omdat het verschillende spieren betreft, vooral de buikspieren. Deze gegevens zijn gepubliceerd in het International Journal of Obesity. Met andere woorden, 10-15 minuten lachen kan 40-170 calorieën verbranden. En we vinden dat wat er ook gebeurt, een positieve houding altijd geweldig is! We raden je aan om nog meer lachfilms te kijken.

10. Drink meer water.

Het drinken van voldoende water versnelt het vetverbrandingsproces. In een onderzoek waarbij deelnemers 2 grote glazen water moesten drinken, werd hun metabolisme 30% beter en sneller. Wetenschappers beweren dat een persoon door het drinken van 85 vloeibare milliliter meer per dag ongeveer 17,400 calorieën per jaar (ongeveer 4 pond) kan verbranden. We vind dat het zeker het proberen waard is.

9. De regel van 2,5 minuten

Lees ook  7 dingen die je echt nooit in de magnetron mag doen

Deze regel wordt beschreven in tijdschrift Physiological Reports. Het punt is, 5-30 seconden aan harde oefening tijdens een training (bijvoorbeeld versnellen tijdens het fietsen of hardlopen op een loopband) met een pauze van 4 minuten kan je metabolisme verhogen en je verbrandt 200 extra calorieën. Laat je trainingen effectiever zijn!

8. Eet minder, maar vaker.

Het is gemakkelijk: als je veel eet, laat je je lichaam weten dat het niet nodig is om vetten op te hopen. Dus als we het eten overslaan, sturen we het tegenovergestelde signaal. Dr. David Jenkins ‘onderzoek toont aan dat weinig eten vaak het cholesterolgehalte met 15% en het insulinegehalte met bijna 28% vermindert. Insuline speelt een belangrijke rol omdat het de hoeveelheid suiker in het bloed regelt. Als er een gebrek aan insuline is, bereikt glucose noch vetcellen noch spieren. Al met al verbranden werkende spieren ‘oude’ vetten om energie te produceren.

7. Verwijder helder blauw licht van elektronische displays.

Hier is nog een eenvoudige manier om je metabolisme te verhogen: verwijder het blauwe licht van je telefoon als je het voor het slapen gaan gebruikt. Studies tonen aan dat helder licht onze hersenen verwart en stopt met het produceren van melatonine. Ons metabolisme is nauw verbonden met onze slaappatronen, de hoeveelheid en de kwaliteit van slaap. Pas de lichttonen van je schermen aan en je zult zien dat je slaap beter wordt.

6. Stop met het tellen van calorieën.

Voedingsdeskundigen adviseren om te stoppen met focussen op calorieën en meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van producten die we eten, omdat niet alle calorieën gelijk zijn. Een hamburger met een hoog caloriegehalte kan bijvoorbeeld schadelijk zijn, maar noten met een hoog caloriegehalte zijn nuttig. Goede producten zijn natuurlijk en minimaal verwerkt, zoals groenten, noten en zaden.

Ze bevatten allemaal meer nuttige en gezonde elementen dan hun poedervormige voedingsanalogen. Deze producten helpen ons wennen aan ons nieuwe dieet, het lichaam verrijken met vitamines en mineralen en de honger stillen.

5. Laat koele lucht in je slaapkamer

Inspirerende experimentresultaten gepubliceerd in Diabetes suggereren dat koele temperaturen in een kamer ons bruine vet beïnvloeden (een vetlaag die het lichaam beschermt tegen bevriezing). Het splitst op zijn beurt wit vet en verbrandt chemische energie om warmte te creëren. De proefpersonen moesten in kamers met verschillende temperaturen slapen: neutraal, koel en warm. Na 4 weken in een koele kamer te hebben geslapen, was bij mannen een grote hoeveelheid wit vet van hun buik verwijderd.

Lees ook  Oh oh... De nieuwe iPhone X heeft ernstige problemen met het scherm!

4. Slaap niet meer overdag.

De wetenschap bewijst dat mensen die overdag slapen minder vet verbranden en ’s nachts actief zijn. Om met dergelijke resultaten te komen, heeft een groep onderzoekers van de Universiteit van Colorado 14 gezonde mensen 6 dagen bestudeerd. Tijdens de eerste 2 dagen sliepen de personen ’s nachts en hadden ze geen dutjes overdag. Daarna veranderden ze hun slaappatroon om slaapplanningen van uilen na te bootsen.

Het bleek dat wanneer mensen een dutje deden, hun metabolisme verslechterde, omdat hun biologische klokken niet volledig draaiden om in hun schema’s te passen. Als je nachtdiensten hebt, raden artsen aan om het aantal calorieën dat je verbruikt met 50-60 te verminderen.

3. Een keer per week heel ongezond.

Cheat-maaltijden zijn een vrij populair fenomeen onder amateur- en professionele atleten, wat betekent dat je één keer per week je dieet kunt breken. Je mag alles eten wat je wilt, zelfs als deze voedingsmiddelen worden verboden. Het punt is, dat je je psychologie bedriegt: als je weet dat je beloond wordt voor je inspanningen, is het veel gemakkelijker om “slecht voedsel” te eten om aan je spontane verlangens te voldoen.

2. Weg met de stress.

Volgens een studie gepubliceerd in Biological Psychiatry vertraagt ​​stress onze stofwisseling. Sterker nog, als we gestresseerd zijn, hebben we de neiging om meer vettig, zoet en zout voedsel te eten. Wetenschappers zeggen dat het consumeren van calorierijke producten in stressvolle situaties ons metabolisme beïnvloedt en gewichtstoename veroorzaakt.

1. Slaap voldoende.

Nog een paar woorden over goed slapen: een gezonde 8 uur slaap (van 22/23 uur ’s avonds tot 6/7 uur’ s ochtends) draagt ​​bij aan een goede stofwisseling en het wegwerken van ongewenst buikvet. 60.000 vrouwen namen deel aan een studie en wetenschappers ontdekten dat personen die minder dan 5 uur sliepen meer vatbaar waren voor gewichtstoename en obesitas dan degenen die voldoende sliepen.

Meer onderzoek in Finland onderzocht tweelingen. Het toonde aan dat gebrek aan slaap viscerale vetgroei veroorzaakte omdat het niveau van het stresshormoon cortisol dat vetten accumuleert, toeneemt. Wat meer is, is dat veelvuldig slaaptekort glucosetolerantieproblemen veroorzaakt. Met andere woorden, het lichaam kan suiker niet omzetten in energie en vetten.

Welke tips volg jij om gezond en fit te blijven? Deel je ervaring met ons!

Vrouw slikt tijdens nachtmerrie ring in om ‘diefstal te voorkomen’

Maxime Meiland laat niets aan je verbeelding over met deze foto’s: