in

10 tips die je voor eens en altijd zullen laten stoppen met nagelbijten

Wanneer we proberen onze nagelbijtende gewoonte te bestrijden, hebben we praktische tips nodig die gemakkelijk kunnen worden uitgevoerd zonder al te veel moeite te hoeven doen. Of we nu bijten door angst, boosheid of verveling, we doen het onbewust. Het niet bewust zijn van iets maakt het moeilijk om te vechten, en alleen praktische tips kunnen het werk doen.

Wij van Lekkerleven hebben eindelijk een aantal bewezen oplossingen voor dit probleem ontdekt en we zijn blij om ze met u te delen.

1. Knip ze zo veel mogelijk.

Hou je nagelknipper altijd in de buurt. Op het moment dat je merkt dat je nagels nog net iets langer zijn geworden, trim je ze. Zelfs dat kleine stukje geknipte nagel moet worden geknipt en niet gebeten. Dus als de drang begint, reik dan naar je nagelknipper. Als ze kort zijn, zullen ze niet zo bevredigend zijn om te bijten.

2. Draag handschoenen of verband om de vingers.

Aangezien het moeilijk is om jezelf te vangen voordat je gaat bijten, moet je overwegen om je nagels te bedekken. Er zijn 2 manieren om dit te doen: ofwel je nagels in verband brengen, ofwel handschoenen dragen.

Als je je nagels eenmaal hebt verbonden, zal het een constante herinnering zijn dat je ze niet moet bijten. In feite kunt u zelfs duidelijke tape gebruiken als een meer discrete optie. Handschoenen zijn ook ideaal voor als u thuis bent, omdat u de tape of het verband niet constant hoeft te verwisselen.

3. Zoek activiteiten om uw vingers bezig te houden.

Dit kan van persoon tot persoon verschillen. We hebben allemaal verschillende hobby’s, dus het is goed om er een als verdedigingsmechanisme te gebruiken. Maak illustraties, schilder, brei, of ga gewoon op je handen zitten, vouw ze in elkaar, stop ze in je zak of probeer te krabbelen of op een pen te klikken.

Lees ook  Kajakkers zien twee zeedieren met elkaar vechten – dat geloof je nooit!

4. Houd je mond ook bezig.

Je mond houden zal veel helpen als het gaat om het vermijden van nagelbijten. Je zult zien dat na verloop van tijd de impuls om je nagels te bijten wegvalt. Begin met het kauwen van kauwgom en het eten van harde snoepjes of pepermuntjes. U kunt ook een waterflesje in de buurt houden en een slokje nemen wanneer u naar uw nagels grijpt.

5. Nagellak met bittere smaak

Gebruik een nagellak met een bittere smaak. Dit is een veilige chemische stof met een zeer sterke, langdurige smaak. Zorg er bij het aanbrengen voor dat je de hele nagel bedekt met de omringende huid. De vreselijke smaak zal je afstoten. Maak er een gewoonte van om elke ochtend deze nagellak aan te brengen.

6. Bevochtig je handen als de drang begint.

Zie deze methode als 2 positieve gewoontes. Houd de vochtinbrengende hand bij je en gebruik het wanneer de impuls om te bijten begint te werken. Dit zal je niet alleen afleiden, maar je houdt ook de huid op je handen zacht en gehydrateerd.

7. Houd een nagelvijl dicht bij je.

Pak een paar nagelvijlen en plaats ze rond het huis, in je zak en in je portemonnee. Zo heb je geen excuus om op je nagels te bijten. Als de impuls begint, pak je je nagelvijl en begin je met het verzorgen van je nagels, één voor één.

Lees ook  Grote ’killermuis’ eet miljoenen vogels levend op

8. Plaats een elastiekje om je pols en concentreer je erop als de drang begint.

Het plaatsen van een elastiekje om je pols zal helpen om de drang af te schrikken. Dus als je je arm optilt om je nagels te bijten, begin dan te spelen met het elastiekje.

9. Gebruik je telefoon om je vingers bezig te houden.

Je telefoon kan nu je beste vriend en je hulpje worden. Maar omdat we onze vrije tijd doorbrengen door te scrollen via sociale media, is een van onze handen vaak vrij, wat een doelwit wordt om te bijten. Download een paar games die 2 handen nodig hebben om te spelen. Je kunt ook beginnen met het schrijven van een aantal verhalen in je notities om je aandacht weg te krijgen van je nagels.

10. Gebruik visuele herinneringen.

Vul je huis met aantekeningen, zodat je, als je naar boven kijkt, links of rechts, eraan herinnerd wordt dat je je handen naar beneden moet doen. Je kunt ook je achtergrond veranderen en het scherm vergrendelen met een notitie of foto die je gemotiveerd houdt.

Bonus: “Ik heb 20 jaar lang op mijn nagels gebeten. De eerste foto is genomen in juli 2019 en de tweede in december 2019. Mijn zelfvertrouwen is terug.”

Hoe lang bijt je al op je nagels? Heb je nog tips die je hebben geholpen met het afkicken van de gewoonte?

Shelly Sterk deelt ongelofelijke metamorfose

André Hazes: Ingestort als Monique ander had