in

10 dingen die er gebeuren als je lichaam te weinig water heeft

Helaas drinkt 25% van de kinderen en tieners te weinig water gedurende de dag.

De meeste kinderen halen hun water uit bronnen zoals vruchtensappen, suikerhoudende dranken en andere slechte opties.

Een recente studie toonde echter aan dat dit het gewoon echt niet voldoende is; kinderen en tieners hebben minimaal twee tot drie liter water per dag nodig. Dus, tenzij ze een ton aan groenten en fruit eten, moeten ze waarschijnlijk veel meer water drinken.

Het probleem wordt nog groter als je naar volwassenen kijkt – een studie wees uit dat de helft van de volwassenen niet de aanbevolen hoeveelheid water per dag drinkt.

Wanneer je lichaam geen water heeft, kan dit een scala aan problemen veroorzaken, waaronder problemen met de spijsvertering, urineweginfecties, vermoeidheid, angst en je hersens.

Het is niet verwonderlijk dat 75% van bijvoorbeeld de Amerikanen chronisch uitgedroogd zijn volgens een rapport van CBS.

Wist je dat ons lichaam voor 60% uit water bestaat, spieren 75% en onze hersenen 85%? Met dat gezegd, nemen de meeste mensen hydratie niet serieus genoeg.

Het helpt niet dat de meesten van ons energiedranken, koffie en frisdrank drinken in plaats van te drinken wat ons lichaam eigenlijk nodig heeft.

Als je denkt dat je dagelijks niet genoeg water drinkt, zullen deze tekenen je dit zeker laten weten. Als je op zoek bent naar deze symptomen, kun je stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat je gehydrateerd en gezond blijft.

Zie hieronder 10 tekens dat je lichaam water tekort komt

Helaas drinkt 25% van de kinderen en tieners te weinig water gedurende de dag.

De meeste kinderen halen hun water uit bronnen zoals vruchtensappen, suikerhoudende dranken en andere slechte opties.

Een recente studie toonde echter aan dat dit het gewoon echt niet voldoende is; kinderen en tieners hebben minimaal twee tot drie liter water per dag nodig. Dus, tenzij ze een ton aan groenten en fruit eten, moeten ze waarschijnlijk veel meer water drinken.

Het probleem wordt nog groter als je naar volwassenen kijkt – een studie wees uit dat de helft van de volwassenen niet de aanbevolen hoeveelheid water per dag drinkt.

Wanneer je lichaam geen water heeft, kan dit een scala aan problemen veroorzaken, waaronder problemen met de spijsvertering, urineweginfecties, vermoeidheid, angst en je hersens.

Het is niet verwonderlijk dat 75% van bijvoorbeeld de Amerikanen chronisch uitgedroogd zijn volgens een rapport van CBS.

Wist je dat ons lichaam voor 60% uit water bestaat, spieren 75% en onze hersenen 85%? Met dat gezegd, nemen de meeste mensen hydratie niet serieus genoeg. Het helpt niet dat de meesten van ons energiedranken, koffie en frisdrank drinken in plaats van te drinken wat ons lichaam eigenlijk nodig heeft.

Als je denkt dat je dagelijks niet genoeg water drinkt, zullen deze tekenen je dit zeker laten weten. Als je op zoek bent naar deze symptomen, kun je stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat je gehydrateerd en gezond blijft.

Zie hieronder 10 tekens dat je lichaam water tekort komt

Je huid, mond en ogen voelen droog aan.

Als je wilt weten of je water tekort komt of niet, kijk dan op je huid voor de grootste aanwijzingen. Als je chronisch gedehydrateerd bent, betekent dit dat je niet zoveel gifstoffen loslaat wanneer je traint, en dit kan leiden tot verstopte poriën en acne. Je hebt misschien ook een droge, gebarsten huid.

Als je niet veel tranen produceert, kunt je ook last hebben van uitdroging. Dit kan echter ook wijzen op een ander oogprobleem, dus moet je ook je arts raadplegen.

Het is vanzelfsprekend dat als je een droge mond en lippen hebt, je waarschijnlijk ook niet genoeg water drinkt.

Lees ook  Vrouw van agent in zaak George Floyd vraagt scheiding aan

Je plas niet vaak, en als je dat doet, is je urine donkergeel of bruin.

Als je niet veel plast en merkt dat als je naar de wc gaat, je donkere urine hebt, moet je zeker meer water drinken.

Water helpt bij het elimineren van toxines en zorgt ervoor dat het renale systeem goed blijft werken. Als je niet genoeg water drinkt, hopen alle gifstoffen zich in je lichaam op en voel je de effecten in de vorm van uitputting, misselijkheid en andere complicaties.

Let ook op de kleur van je urine. Als je donker gele of bruine urine hebt, moet je de hele dag meer water drinken.

Probeer niet te veel water te drinken voordat je naar bed gaat, omdat je dan waarschijnlijk ’s nachts moet plassen. Gele of bruine urine betekent dat je lichaam water vasthoudt om vitale functies uit te voeren.

Breng een navulbare waterfles mee naar het werk of naar school, zodat je genoeg drinkt.

Je hebt veelvuldige rug- en gewrichtspijn.

Het kraakbeen van je lichaam bevat bijna 80% water, dus het aanvullen van vocht na het zweten zal je botten en gewrichten gesmeerd en gezond houden.

Water helpt je gewrichten en botten te beschermen tijdens inspannende activiteiten of onverwachte gebeurtenissen, zoals tijdens het sporten of als je struikelt of valt.

Rugpijn kan betekenen dat je nieren niet goed werken; als je lichaam geen water heeft, tonen sommige onderzoeken aan dat dit kan leiden tot permanente nierschade.

Uitdroging veroorzaakt een opeenhoping van spiereiwitten die myoglobine in de nieren wordt genoemd en die nierstenen en urineweginfecties kunnen veroorzaken.

Als je lichaam ernstig watertekort heeft, kun je vaak last hebben van rug- en gewrichtspijn.

Je ervaart frequente vermoeidheid en stemmingswisselingen.

Water draagt ​​zuurstof in het lichaam, dus hoe meer water je drinkt, hoe levendiger en jonger je je zult voelen.

Als je lichaam echter geen water heeft, wordt het in je bloed omgezet om zuurstof te krijgen, waardoor je je uitgeput en vermoeid voelt.

Omdat je lichaam geen zuurstof heeft, zullen al je systemen langzamer werken om dit te compenseren.

Het is onvermijdelijk dat je je humeuriger en uitgeputer zult voelen, waardoor het moeilijk wordt om overdag de nodige taken uit te voeren.

Studies hebben zelfs aangetoond dat een afnemende waterinname bij mensen die normaal veel water drinken tot gevoelens van ontevredenheid en angst leidt.

Het verhogen van de waterinname voor degenen die meestal heel weinig drinken, leidt echter tot minder vermoeidheid en verwarring.

Je hebt honger, zelfs nadat je gegeten hebt.

De meeste mensen associëren het grommen in hun maag met honger, maar dorstige signalen komen voort uit hetzelfde deel van de hersenen.

Als je lichaam geen water heeft, kan het je doen denken dat je honger hebt als je echt gewoon een glas water nodig hebt (of twee!)

Probeer de volgende keer als je honger hebt, water te drinken in plaats van te eten. Als je net iets hebt gegeten, ben je waarschijnlijk gewoon uitgedroogd.

Als de pijn echter aanhoudt, moet je waarschijnlijk ook wat eten.

Je lijdt aan hoge bloeddruk.

Wanneer je niet genoeg water drinkt, wordt je bloed dikker, wat resulteert in een langzamere bloedstroom en een opeenhoping van natrium in het bloed.

Uitdroging in combinatie met een natriumarm dieet en sedentaire levensstijl kan leiden tot hoge bloeddruk, wat enkele van de andere gezondheidsproblemen kan veroorzaken die we in het artikel hebben genoemd.

Je hebt een hoog cholesterolgehalte.

Waterretentie is iets anders dat gebeurt wanneer je lichaam geen water heeft. In wezen houdt het vast aan elk water dat het kan vinden om je in leven te houden.

Lees ook  Baby’tje ligt lief te slapen op de schoot van de Kerstman – dan laat hij alle omstanders lachen

In deze studie werd aan 15 mensen verteld om te vasten in twee verschillende omstandigheden: een keer zonder de vloeistoffen te vervangen en de andere met zout en water.

Onderzoekers ontdekten dat wanneer de deelnemers vastten zonder vochtvervanging, ze een veel hoger cholesterolgehalte in het serum hadden dan wanneer ze werden aangevuld met zout en water.

Hoewel de meeste mensen niet vasten, lijden de meeste mensen aan uitdroging en zijn ze daarom vatbaar voor een hoog cholesterolgehalte.

Je hebt spijsverteringsproblemen.

Water helpt afval door je lichaam te verplaatsen, dus als je geen water hebt, kun je spijsverteringsproblemen hebben.

Water krijgt gifstoffen uit het lichaam, maar als je er niet genoeg van drinkt, zal je afval veel langzamer bewegen, wat kan resulteren in constipatie en maagpijn.

Wanneer je lichaam uitgedroogd is, houdt de dikke darm het overtollige water vast van het voedsel dat je eet.

Zoals we eerder zeiden, doet het lichaam dit als een overlevingsmechanisme; het voelt dat je niet genoeg water in je systeem hebt, dus het houdt water vast uit elke bron die het kan vinden.

Omdat je afval langzamer zal bewegen vanwege het gebrek aan water, kun je spijsverteringsproblemen en een algemeen gevoel van vermoeidheid ervaren.

Je krijgt vaak huiduitslag op je huid.

Water helpt de huid gehydrateerd en vochtig te blijven; zonder voldoende water, kan je huid er droog, gebarsten of rood uitzien.

Wanneer je lichaam geen water heeft, is dit de perfecte omgeving voor het opbouwen van gifstoffen op de huid. Acne, psoriasis, eczeem en andere huidaandoeningen kunnen het gevolg zijn van uitdroging.

Je krijgt vaak last van vervelende hoofdpijnen en hersenmist.

Wanneer je uitgedroogd bent, verliest je hersenweefsel water, waardoor de hersenen wegtrekken van de schedel.

Dit stuurt waarschuwingen naar de pijnreceptoren rondom de hersenen, die alles van een lichte hoofdpijn tot migraine kunnen veroorzaken.

Wanneer je lichaam geen water heeft, vertraagt ​​je bloedstroom, wat betekent dat je minder zuurstof in je hersenen hebt.

Je lichaam detecteert op zijn beurt het zuurstofgebrek en verwijdt de bloedvaten in de hersenen, wat kan leiden tot ontstekingen.

Het resultaat is een bonzende hoofdpijn in de middag terwijl je op je werk of op school bent. Als je vaak last krijgt van hoofdpijn, kun je proberen meer water te drinken.

Laatste gedachten
We hopen dat dit artikel enig licht werpt op de complicaties die kunnen optreden als gevolg van het niet drinken van voldoende water.

Gedurende onze dagen geven velen van ons geen prioriteit aan water, maar we kunnen niet overleven zonder deze waardevolle hulpbron.

Het giet letterlijk het leven in ons lichaam, dus zorg ervoor dat je een waterfles bij je hebt, zodat je je overdag verjongd en gehydrateerd voelt.

Als je kinderen op school hebt, zorg er dan voor dat ze weten hoe belangrijk het is om water te drinken, zodat ze zich niet verleid voelen om ​​frisdrank of andere zoete dranken te kopen op school.

In werkelijkheid hoeven we niets anders te drinken dan water en misschien af ​​en toe een kopje thee.

Door kinderen de juiste dingen te leren, zullen ze minder geneigd zijn om drankjes te kopen die hun gezondheid schaden.

Stuur ze naar school met een waterfles om ervoor te zorgen dat ze genoeg water krijgen gedurende de dag.

Een fles in glas of roestvrij staal is het beste, omdat schadelijke chemicaliën uit plastic flessen in het water kunnen achterblijven.

Op je voortdurende hydratatie!

Na regen komt zonneschijn: De liefde van je leven komt na de grootste fout van je leven

Vrouw bevalt van baby van broer nadat ze zwanger werd met sperma van zijn partner.